مجیـــد ظاهــری

مجیـــد ظاهــری
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۲۷ داستان دوستی و محبت
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۶ خنده دار
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۵ اس ام اس عاشقانه
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۴ اس ام اس شکلک دار
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۱ حکایت
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۰ خواص گیاهان
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۲:۰۲ عکس نویسنده
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۱:۳۵ دانستنی جالب و مفید 2
  • ۰۷ آذر ۹۴ ، ۰۱:۳۴ دانستنی جالب ومفید


  • با سلام و خسته نباشید به تمام بیندگان ما را ناظرات خود غافل نکنید با تشکر

    بایگانی


    مجیـــد ظاهــری

    مجیـــد ظاهــری


    شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ق.ظ
    پسته و کاهش خطر مبتلا به بیماری های قلبی
     
     

    گنجاندن پسته در رژیم غذایی می تواند از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی- عروقی و تنگ شدن شریانهای قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری کند و کلسترول خون را نیز کاهش دهد.تحقیقات جدید نشان می دهد داوطلبانی که مدت یک ماه مرتبا 28 گرم پسته در روز مصرف کردند میزان کلسترول خون آنها 8 / 4 درصد کاهش یافته است.با مصرف پسته سطح کلسترول "بد" لیپو پروتئین با غلظت کم هم در آنها 11 / 6 درصد کم می شود.پژوهش ها نشان می دهد که پسته سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می دهد.محققان می گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضد اکسیدانت لوتئین است که معمولا در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است .


     

    بامصرف میوه وسبزی لاغر شوید

     


    استفاده از غذاهای کم کالری همچون میوه و سبزی سبب کاهش وزن بدون عارضه می شود.
     
     محققان چینی دریافتند افراد مبتلا به اضافه وزن به سادگی می توانند با استفاده از غذای کم کالری میوه و سبزی،  از وزنشان بکاهند. محققان می گویند این رژیم غذایی برای کاهش وزن روشی مناسب است و می توان از آن به عنوان جایگزین ساده رژیمهای پیچیده استفاده کرد.
     

    آناناس وهضم آسان غذا
     
     

     آناناس حاوی آنزیم مخصوصی است که با شکستن ساختمان پروتئین غذاها به هضم آنها کمک می‌کند.
     
     از آب آناناس می‌توان به عنوان هضم کننده و نرم کننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده کرد. همچنین از آنزیم مخصوص در آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ژله استفاده کرد. متخصصان معتقدند آناناس برای بهبود دستگاه گوارش مفید و منبع خوبی برای منیزیم و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ویتامین C و ویتامین B1 است. آناناس به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C ممکن است باعث سوزش مختصر نوک زبان شود که نگران کننده نیست.

     

     

    خواص معجزه اسای خاکشیر
     
     
     

    خاکشیر دارای اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک،‌ لینولنیک،اولئیک،‌ پالمتیک و اسید استئاریک است، همچنین در خاکشیر اسانس روغن فراری وجود دارد که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است و سنگ کلیه را دفع می‌کند.

    برای دفع سنگ کلیه می توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

    خاکشیر التیام دهنده زخم و جراحات، همچنین ادرار آور و تب بر است.

    خاکشیر التهاب کلیه را برطرف کرده و صدا را باز می کند .

    برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

    از گلها و برگهای گیاه می توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد .

    برای برطرف کردن جوشهای صورت که به علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آنرا میل کنید تا جوش‌ها از بین برود.

    گفتنی است، بعضی از افراد هنگامی که خاکشیر می خورند ممکن است سردرد بگیرند، این افراد باید خاکشیر را همراه با کتیرا مصرف کنند.


     
    درمان تهوع با زنجبیل
     
     
     
    زنجبیل" گیاهی است با نام علمی Zingiber officinalis از خانواده Zingiber aceae (خانواده زنجبیل) که از ریزوم (ریشه) آن استفاده می ‌شود. ریشه‌ها را از زمین خارج نموده و پس از پوست کندن به صورت تازه یا پودر استفاده می ‌کنند. تازه ی آن دارای مقدار زیادی رطوبت است که در اثر گذشت زمان خشک می ‌شود.

    در بیشتر بازارهای جهان از جمله ایران، تکه‌های خشک ریزوم (که تقریباً سفید رنگ است) وجود دارد که دارای بوی بسیار نافذی است. این گیاه در ایران وجود ندارد و از هندوستان یا نقاط دیگر وارد می‌ شود. زنجبیل به عنوان معطرکننده و ادویه، یکی از پرمصرف ‌ترین گیاهان خوراکی و دارویی جهان است.

    زنجبیل دارای خواص متعددی است اما یکی از خواص مهم آن ضد تهوع بودن است که در بین گیاهان جزء قوی‌ترین‌هاست.

    مصرف زنجبیل در زمان تهوع ناشی از مسافرت و تهوع دوران بارداری بین افراد جهان بسیار شایع است.

    بسیاری از افراد بعد از سوار شدن به ماشین یا وسایل نقلیه دیگر دچار تهوع می ‌شوند که برای جلوگیری از این حالت می توانند نیم تا یک ساعت قبل از سوار شدن نیم تا یک گرم پودر زنجبیل را مصرف نمایند.
    همچنین خانم‌های حامله می ‌توانند همین میزان را اول صبح مصرف کنند تا تهوع ناشی از حاملگی، آن‌ها را ناراحت نکند. مصرف این میزان هر روزه، کاملاً بی‌ ضرر و در حد مصرف خوراکی آن می ‌باشد.

    برای خوردن آن می‌ توان پودر زنجبیل را به روی غذا ریخت یا در یک نوشیدنی مثل چای حل نمود و مصرف کرد. البته زنجبیل از مزه ی ‌تند و تیزی برخوردار است و ممکن است بعضی قادر به خوردن مستقیم آن نباشند، به همین دلیل می ‌توان پودر آن را در کپسول‌های خالی ژلاتینی که در داروخانه‌ها موجود می‌ باشند پر نموده و مصرف کرد. کپسول‌های خالی در اندازه‌های 250 میلی ‌گرم (یک چهارم گرم) و 500 میلی‌ گرم (نیم‌گرمی) در داروخانه‌ها موجود بوده و جنس آن‌ها ژلاتینی و کاملاً خوراکی هستند.



    مجـــید ظاهـــری

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی